19.09.2014

ciasto marchewkowe

Na pierwszy rzut idzie ostatnio przeze mnie robione CIASTO MARCHEWKOWE!
Cała rodzina była nim zachwycona, co czyni go zdecydowanym faworytem:)
Delikatne, nie za słodkie, w dodatku zawiera kilka wartościowych składników.
Niezwykle proste i szybkie w przygotowaniu.
Czego chcieć więcej?





Skladniki:

»2 szklanki startej na wiórki marchwi (ok. 2 spore marchewki)
»2 szklanki mąki tortowej pszennej
»4 jajka
»niepełna szklanka oleju
»niepełna szklanka cukru (biały lub brązowy)
»łyżka cynamonu, opcjonalnie
»2 łyżeczki proszku do pieczenia
»szczypta soli


Przygotowanie:

Marchewkę obrać, zetrzeć na wiórki. Jaja z solą ubić na puszystą masę, pod koniec dodając cukier. Do masy dodać mąkę, proszek do pieczenia, olej i cynamon, zmiksować do połączenia się składników. Do ciasta wrzucić marchew, zmiksować.  Ciasto przelać do tortownicy ok. 27cm lub do dowolnej formy. Piec do tzw. suchego patyczka około 45 min w temperaturze 175 stopni.






Nie przejmujcie się widocznymi wiórkami marchewki, nie są wyczuwalne w smaku.
Nie jest to mistrz estetyki, ale dla smaku warto spróbować.
 Moja tortownica była większa, więc ciasto wyszło niższe, ale to kwestia upodobania. 
Inspirowałam się różnymi przepisami i  modyfikowałam, aż wyszło to co widać :) 
To wersja najprostsza, ze składników, które akurat znalazłam w kuchni. 


ENJOY




7 komentarzy:

  1. nigdy nie jadłam ciasta marchewkowego, więc kiedyś to wypróbuję :)

    obserwujemy?
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak :) Koniecznie spróbuj, jestem fanką każdego marchewkowego jakie do tej pory jadłam :)

      Usuń
  2. Obserwacja za obserwację? Świetny blog , piękny post odwdzięczę się na 1001% :* :* :* <3 * <3 http://mela-pl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie mam w domu. :-) Bardzo je lubię i polecam. :-)
    http://bloggeest.blogspot.com/2014/12/swieta.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie mam w domu. :-) Bardzo je lubię i polecam. :-)
    http://bloggeest.blogspot.com/2014/12/swieta.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie mam w domu. :-) Bardzo je lubię i polecam. :-)
    http://bloggeest.blogspot.com/2014/12/swieta.html?m=1

    OdpowiedzUsuń